Back to home page

Sepanyol VIII: Rambla Rawa III

03 Februari 2005 • 0 Komen Cetak Chenta!
Lama berjalan tak jumpa-jumpa juga. Mana kau ni Rambla Rawa?

Kedai-kedai Pakistan yang jual daging halal dah mula kelihatan. Tapi batang hidung Rambla Rawa tak nampak-nampak jugak! Tiba-tiba..

Tiba-tiba ternampak satu kedai kebab halal di sebelah kiri. Semestinya bukan Rambla Rawa. Macam mana ni? Nak masuk tak nak?

Bincang punya bincang, inilah keputusannya... Pedih, tetapi perlu diterima.

Tak jadi pergi ke Rambla Rawa. Makan di kedai yang dah terhidang di depan mata. Lain dicari lain yang dapat! Aku pesan 2 kebab saiz besar - untuk makan malam ini dan esok tengahari. Kebab saiz besar berharga EURO 4 (kira-kira RM20). Aku tak makan di situ - semestinya takeaway.

Selesai beli kebab, terus pulang ke hostel untuk mengambil beg dan terus bertolak ke Barcelona Railway Station. Malam ni keretapi ke Cordoba bertolak.

Mesti tension kan kepada siapa-siapa yang baca episod Rambla Rawa ni. Tapi nak buat macam mana. Kepada yang nak pergi Sepanyol bila-bila nanti, carilah Rambla Rawa. Jangan biarkan api perjuangan ini padam! Sebagai penutup episod Rambla Rawa, tengoklah gambar kedai kebab yang aku singgah malam terakhir aku di Barcelona.


Inilah dia kedainya.. Kashmir Donor Kebab!

0 Komen Tambah Komen↴

Ada komen atau soalan?

Setiap komen insya-Allah dibaca kesemuanya. Dibalas jika perlu. Dibuang jika tak berkaitan. Sekian adanya.